Bietjes-in-het-zuur

De (ongeschilde!) bietjes kook ik in ruim water gaar (afhankelijk van de grootte, 20-30 minuten). Af laten koelen, dan pellen en in blokjes of schijfjes snijden.

Deze zomerbietjes zijn van zichzelf al zo zoet en vol van smaak dat ik er verder niks meer bij hoef te doen! Ik eet ze met het restant van de snijbiettaart van gister.

Ik heb nog bietjes over. Om te voorkomen dat ik nogmaals bietjes moet eten deze week besluit ik ze in te maken. Ik heb precies genoeg biet om een (schoon!) potje te vullen. In een pannetje verhit ik wat azijn en doe er kruiden bij (laurier, mosterdzaad, dille, peperkorrels) en wat suiker. Ik vul het potje af met de hete azijn en zet het afgesloten op de kop.

Geen idee of dit lang houdbaar is, de methodes variëren nogal. We gaan het zien!

Geef een reactie

