Column: Gezwicht voor groenten

Column: Gezwicht voor groenten

shake the handDeze week is mijn column geplaatst op de site van Puur Gezond. Het gaat over de aanleiding en inspiratie voor de start van dit blog: mijn wekelijkse oogstaandeel van CSA Boerderij de Oosterwaarde en wat ik met die groenten aanmoet. Al mijmerend, dat heb je zo aan het eind van het jaar, bedacht ik me hoeveel meer dit besluit me gebracht heeft dan alleen een zak groenten elke week. Naast wat ik noem in de column kan ik daar nog veel meer aan toevoegen (maar ik had maar 300 woorden!). In ieder geval heb ik het afgelopen jaar, samen met andere vrijwilligers, heel wat plezierige uurtjes op de boerderij doorgebracht: oogsten, wieden, inmaken. Mooi vond ik dat toen de boeren een paar welverdiende dagen vakantie hadden, het werk gewoon doorging. Met recht door de gemeenschap gedragen. Natuurlijk is niet iedereen in de gelegenheid om actief op de boerderij mee te helpen, en dat hoeft ook niet. Het is al genoeg dat de keuzes die je maakt voor je boodschappen direct bijdragen aan hoe jij wilt dat de wereld eruit ziet.

‘Shake the hand that grows your food.’

‘Vote with your fork’

Zo, genoeg gepreekt. Er moet brood gebakken… Fijn weekend!

Een Reactie op “Column: Gezwicht voor groenten

Geef een reactie

