Vegan Challenge

vegan challengeVandaag begint de Vegan Challenge. Hierbij stel je je zelf tot doel een maand lang veganistisch te eten. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk het gebruik van dieren en producten van dierlijke herkomst te vermijden. Een veganist eet daarom vlees noch vis, maar ook geen zuivelproducten, eieren, honing en andere producten van dierlijke oorsprong of met dierlijke ingrediënten. Als je je aanmeldt op de site dan krijg je elke dag recepten, weekmenu’s en een boodschappenlijst. Je kunt ook zien of er anderen in de buurt meedoen en buddy’s zoeken.

Ik heb me aangemeld vooral omdat ik altijd wel op zoek ben naar nieuwe ideeën en gerechten en ik benieuwd ben of het bevalt met een weekmenu te werken. Helemaal veganistisch zal het voor mij niet worden want ik eet wel dierlijke producten zoals eieren en zuivel. Een veganist zou in plaats van koemelk of boter bijvoorbeeld sojaproducten kiezen.

Ik ben benieuwd. Het menu voor vandaag is:

  • Havermout met rozijnen en kaneel (dat eet ik normaal gesproken ook)
  • Sandwich met romige tuinkruidenspread (Hmm een smurrie met soja, cashewnoten en verse peterselie/bieslook. Dat lijkt me erg lekker)
  • Wraps met pompoen & kidneybonen
2 Reacties op “Vegan Challenge

  1. Pingback: Balans | (K)eet mee

  2. Pingback: Is er leven zonder kaas? – vegan lasagna | (K)eet mee

Geef een reactie

