Ondertussen in de achtertuin

tuinbonen in de dopMooi weer, koopzondag, een nog lege achtertuin en een ‘ik moet alleen even potgrond kopen in het tuincentrum’ zijn een heel gevaarlijke combinatie. Gelukkig moest ik op de fiets dus de schade bleef beperkt, maar toch. Al gauw heb je een doosje vol met allerlei spannende kruiden en groenten. Nu zijn de plantjes nog klein maar waar laat ik het allemaal op die vierkante postzegel? En hop daar gaat weer een strookje gras en wat tegels eruit. Bij lange na niet genoeg natuurlijk.

Een vriendin behoed me voor een moestuin blunder: het is nog wat vroeg voor de Nieuw-Zeelandse spinazie, zegt ze als ze naar mijn opgekweekte plantjes kijkt. Als ik uitleg dat dit deel is van ‘eten uit de vensterbank‘ experiment moet ze erg lachten. Elk plantje blijkt wel een meter nodig te hebben en krijgt lange ranken. Ik heb dus genoeg voor een klein veldje! Geen vensterbank dus maar de spinazie kan straks wel in bakken op mijn nog ongebruikte platje. Ook weer opgelost, maar waar laat ik de net gekochte artisjok?

Een Reactie op “Ondertussen in de achtertuin

  1. gerri2652@hetnet.nl

    Ha Cathy,
    Je artisjok kan misschien onder een beschermendhoesje in de tuin, en bij nachtvorst even in de keuken of schuur.
    Niet in de zon dan hou je geen blad over, je weet maar nooit de zon kan zomaar gaan schijnen.
    Gerri

Geef een reactie

