Courgettekoekjes

Je kunt de courgettes natuurlijk gewoon vullen (bv met overgebleven ratatouille) en met kaas erover onder de gril zetten. 

In het receptenboekje van de Oosterwaarde vind ik dit recept voor hartige courgette koekjes:

  • De courgettes wassen en met schil en al raspen
  • Mengen met ei (2 eieren op 500 gram courgette), verse kruiden zoals peterselie, koriander of munt en zoveel bloem dat de massa stevig genoeg is om er een koekje van te vormen; op smaak maken met peper, zout en paprika-, of kerriepoeder
  • Verhit boter of olie in de pan
  • Met twee eetlepels platte koekjes vormen en deze aan beide kanten goudbruin bakken
  • 500 gram (2 kleine) courgettes levert ongeveer 15 koekjes op

Ik heb zelf de koekjes gemaakt met kerrie en peterselie maar de volgende keer doe ik er verse koriander in. Ik serveer de koekjes met bulgur (gebroken tarwe) en een dressing. Het restje dressing van de salade Niçoise (met yoghurt, ansjovis en makreel) smaakte er wonderwel bij. Yoghurt/knoflook saus kan ook heel goed.

Een Reactie op “Courgettekoekjes

  1. Pingback: Kook zelf · Ik kook voor jou of kook lekker zelf

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.