Rode kool salade in een potje

rodekoolpotTijd om eens mijn eigen advies in praktijk te brengen. Er ligt nog een rood kooltje te vergaan. Fijn als lunchgerecht maar de komende dagen ben ik veel van huis. De oplossing: ik overgiet de fijngesneden rode kool met een warme dressing en doe het in een glazen pot.

Dressing:

  • Verwarm wat olijfolie en balsamico azijn zachtjes in een pannetje. Doe er wat geplette jeneverbessen bij, appelstroop, gemberstroop, kaneel en peper/zout. Laat even trekken

De rode kool tenminste een half uur laten ‘marineren’ (draai af en toe de pot om). Je kunt het makkelijk een paar dagen bewaren en meenemen om onderweg te eten. Het wordt steeds lekkerder!

2 Reacties op “Rode kool salade in een potje

  1. Pingback: Rode kool salade · goede voeding op alle fronten

  2. Leuke tip, ik heb ook nog een spitskooltje liggen. Ik krijg ineens inspiratie om daar wat mee te doen!

    Karlijn
    foodfriendsforever

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.